Dvacáté století se vyznačovalo prodejnami na bulvárech a v zastrčených uličkách a zákazníci museli za svými obchodníky docházet. Rozhodující bylo nabídnout dostatek zboží ve výkladních skříních a na pultech, kde na první pohled dokázalo zaujmout svým vzhledem. Tomuto procesu vypomáhala pouze reklama ve sdělovacích prostředcích a v tisku.
Jednadvacáté století ve znamení informační revoluce
Dnes je situace diametrálně odlišná, společnost se mění v důsledku informační revoluce a především díky Internetu a obchodování v této sféře prostřednictvím e-shopů. Průzkumy veřejného mínění prokazují enormní nárůst zájmu zejména mezi mladou generací o nakupování elektronickou cestou, aniž by lidé museli vůbec vstoupit do kamenné prodejny.
V současné době více než 70 procent veškeré populace západního světa nakupuje z větší části přes Internet a téměř 60 procent veškerých poptávek po zboží je realizováno nepřímou cestou skrze vyhledávače. V praxi to také funguje i tak, že lidé ve volném čase navštíví obchodní dům, zboží, co se jim líbí, si vyzkouší, vyfotí nebo zapamatují, a následně jej doma v klidu vyhledají ve vyhledávači, (potažmo např. v Heuréce), a objednají si je tam, kde jim nabídnou nejnižší cenu.
Změna marketingové strategie ve prospěch obou stran
Marketingové strategie se zkrátka mění a úspěšný je pouze takový obchodník, kdo se tomuto trendu dokáže přizpůsobit. Jedním ze základních mechanismů, které zákazníky dovedou k cíli, je SEO. Že nevíte, co je to SEO? Je to strategie postavená na určitých odborných znalostech chování vyhledávačů, které patřičné webové stránky posouvají do předních pozic. Jako příklad uveďme prodejce pneumatik. Jestliže zákazníci zadávají při hledání výrobků do vyhledávače např. pneumatiky na vozy Peugeot, nové pneumatiky, zimní pneu, levné pneu atd., tak dobře ošetřený web z hlediska SEO se nabízí na jedné z předních pozic vyhledávání a je velmi pravděpodobné, že právě zde lidé do obchodu vstoupí a pneumatiky zakoupí.